Onderzoeksopdrachten

Ieder jaar doen de Lio studenten een verplichte onderzoeksopdracht. Hieronder ziet u de resultaten van:

2018-2019

  • Marylin Brussen – Hyperrealisme en digitalisering
  • Miranda Cakir – Plezier in lezen: de invloed van De Leeskring op het plezier van mannelijke leerlingen
  • Pim Pouwels – Samenwerken met verenigingen
  • Sophie Hoefnagels – Orde houden tijdens de opstart van een les met het gebruik non- verbale communicatie Mindmap
  • Thom Ruizendaal - De gezonde school
  • Wouter van Es – Hoe leerlingen argumenteren met bronnen als bewijs.

  • Anne Kok – Effectief toetsen bespreken
  • Anne Visschedijk – De vier pijlers (schoolvisie) inzetten bij de lessen handvaardigheid
  • Anouk Hesseling – hoe kunnen we wiskunde in het ISK-onderwijs implementeren.
  • Anouschka Hietkamp – Pedagogisch klimaat
  • Brandon Leiwakabessy – Sociale veiligheid van leerlingen
  • Chantal Vriezen – Groepsvorming in het voortgezet onderwijs
  • Edo Vreeman – Cultuur binnen de Engelse les
  • Esmé ten Have – Hoe leren leerlingen voor Aardrijkskunde en hoe kan ik ze daar als docent bij ondersteunen?
  • Femke Buiting – Differentiëren met handelingsmodel
  • Frank Valk – Evolutietheorie in de onderbouw
  • Koen Oosterbroek – Hoe online debatteren bijdraagt aan het formuleren van tegenargumenten bij V4.
  • Laura Hammink – Differentiëren in de les
  • Luuk Jager – Coöperatief samenwerken binnen de klas
  • Mark Knot – keuzes die 15/16 jarige vwo leerlingen moeten maken en of ze dit aan kunnen
  • Melvin Pampiermole – Klassenmanagement
  • Merel Schouten – Taal van vak wiskunde afstemmen op ISK-leerlingen
  • Rick Steenkamp – Toetsing biologie van 3 naar 4 havo
  • Sebastiaan ten Thij – Het belang van contextualiseren
  • Sillia Lamari – De gespreksvaardigheid voor het vak Frans stimuleren aan de hand van chunks en activerende didactiek
  • Sophie van Genderen – Omgaan met autisme in de wiskundeles.
  • Sümeyye Kandemir – Graphic Novels: uitkomst voor leesmotivatie?
  • Wietske Jansen – Sterke punten inductieve grammaticalessen
  • Yasin Durmaz – Hoe bieden docenten leerstrategieën aan in de les
  • Yona Lammers – Creatief schrijven